Dofinansowanie z Programu PO WER na realizację międzynarodowych praktyk zawodowych we Włoszech i w Hiszpanii.

Z przyjemnością informujemy, iż Zespół Szkół Elektrycznych nr 2 im. ks. Piotra Wawrzyniaka po raz drugi uzyskał dofinansowanie ze środków POWER na realizację zagranicznych praktyk zawodowych.

Informacje o projekcie:

Beneficjent: Zespół Szkół Elektrycznych nr 2 im. ks. Piotra Wawrzyniaka, ul. Świt 25, 60-375 Poznań

Tytuł: ”Elektryk” w Europie II - międzynarodowe praktyki szansą na rozwój młodego człowieka

Źródło finansowania: Staż będzie zrealizowany w ramach projektu systemowego „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój

Partnerzy zagraniczni – organizacje pośredniczące: Mundus z Hiszpanii oraz Uniser z Włoch

Celem głównym projektu jest modernizacja kształcenia zawodowego przez wprowadzenie europejskiego planu rozwoju szkoły poprzez mobilność uczniów i nauczycieli organizując staże dla 24 uczniów we włoskich przedsiębiorstwach, oraz 24 staże w firmach z Hiszpanii. Zdobyte przez uczniów doświadczenia będą inwestycją w przyszłość na rzecz dostosowania i wzmocnienia konkurencyjności na rynku pracy przyszłych absolwentów technikum.

Cele szczegółowe projektu:

- rozwój kompetencji zawodowych poprzez uczestnictwo w międzynarodowym zespole, poznanie innych metod zarządzania oraz nowych programów i sprzętów wykorzystywanych w ich pracy,

- zwiększenie świadomości i potrzeby nauki przez całe życie - lifelong learning (poprzez stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych czy naukę języka angielskiego),

- wzrost motywacji do nauki języków obcych jako szansy na zaistnienie na rynku pracy,

- wzrost poziomu świadomości międzykulturowej oraz tolerancji,

- uatrakcyjnienie oferty praktyk zawodowych,

- poprawa jakości i skuteczności edukacji,

- rozpoczęcie współpracy międzynarodowej.

Planowane terminy mobilności to:

Hiszpania, Włochy – październik-listopad 2019 r.

Hiszpania, Włochy – marzec 2020 r.

Realizacja projektu będzie się składać z trzech głównych etapów:

1. Przygotowanie przed wyjazdem:

- kulturowe,

- pedagogiczne,

- językowe: angielski (obie grupy),hiszpański (grupa wyjeżdżająca do Hiszpanii) lub włoski (grupa wyjeżdżająca do Włoch),

2. Realizacja – praktyki zagraniczne,

3. Ewaluacja.

Potwierdzenie udziału w projekcie:

- Dokument Europass Mobilność,

- Certyfikat potwierdzający odbycie zagranicznych praktyk.

logo wiedza edukacja rozwoj 300

logo wiedza edukacja rozwoj 300

Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata 2014-2020. Jego całkowity budżet wynosi 14,7 mld euro. Erasmus+ opiera się na osiągnięciach europejskich programów edukacyjnych, które funkcjonowały przez 25 lat, i jest wynikiem połączenia następujących europejskich inicjatyw realizowanych przez Komisję Europejską w latach 2007-2013: programu „Uczenie się przez całe życie”, programu „Młodzież w działaniu”, Erasmus Mundus, Tempus, Alfa, Edulink, oraz programów współpracy z krajami uprzemysłowionymi w dziedzinie szkolnictwa wyższego.

erasmus plus banner

logo wiedza edukacja rozwoj 300

 

czas zawodowcowPozakonkursowy projekt Czas zawodowców BIS – zawodowa Wielkopolskajest uruchomiony w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014+ i będzie realizowany do końca 2022 roku przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego (Departament Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego) oraz Politechnikę Poznańską we współpracy z zainteresowanymi samorządami, pracodawcami i szkołami kształcącymi zawodowo z terenu województwa wielkopolskiego. W projekcie są rozwijane działania, które zostały zainicjowane w latach 2012-2015 w projekcie „Czas zawodowców – wielkopolskie kształcenie zawodowe”. Przyczynkiem do kontynuacji tych działań jest sukces poprzedniej inicjatywy, wyróżnionej przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju tytułem „Najlepsza inwestycja w człowieka” w ramach konkursu Dobre praktyki EFS 2014.

W związku z uruchomieniem projektu przewidziano następujące formy wsparcia w ramach prowadzonych działań:

  • płatne staże dla uczniów,
  • zajęcia specjalistyczne dla uczniów w innowacyjnych technologicznie laboratoriach,
  • dostęp do interaktywnych materiałów dydaktycznych dla uczniów i nauczycieli przygotowanych w nowoczesnej technologii zamieszczonych na platformie e-learningowej,
  • kursy/szkolenia zawodowe dla nauczycieli,
  • doposażenie 46 szkół w sprzęt i pomoce dydaktyczne do pracowni kształcenia zawodowego zgodnie ze standardem określonym przez MEN w katalogu wyposażenia pracowni lub warsztatów szkolnych dla 190 zawodów udostępnionym za pośrednictwem strony internetowej www.koweziu.edu.pl,
  • doposażenie 4 placówek kształcenia zawodowego, realizujących zadania zbieżne z zadaniami centrum kształcenia zawodowego, praktycznego i ustawicznego
  • dostęp do narzędzia ułatwiającego komunikację pomiędzy uczniami i pracodawcami oraz umożliwiającego dopasowanie uczniów i absolwentów szkół do konkretnych ofert pracy z wykorzystaniem identyfikacji profili kompetencyjnych i stanowiskowych,
  • patronat Politechniki Poznańskiej nad wybranymi klasami uczestniczącymi w projekcie.

Jednostki samorządu terytorialnego, pracodawcy i poszczególne szkoły uczestniczące w projekcie mają okazję współtworzyć rozwijaną w województwie Wielkopolską Sieć Edukacyjno-Gospodarczą. Celem tego regionalnego przedsięwzięcia jest trwała odbudowa systemu kształcenia zawodowego w Wielkopolsce oraz rozszerzanie i umacnianie relacji pomiędzy szkołami i pracodawcami poprzez mi.in. włączanie pracodawców w proces doradzania uczniom odnośnie kierunków rozwoju zawodowego, trafniejsze dopasowanie ofert staży do umiejętności i kompetencji uczniów przy wykorzystaniu Systemu Zawodowcy czy wsparcie szkół i pracodawców w procesie komunikacji z lokalnymi instytucjami rynku pracy.